باقالی پلو با مرغ

طرز تهیـه باقالی پلو با مرغ مجلسی خیلی خوشمزه بـه همراه اسرار خوشمزه شدن باقالی پلو – طرز پخت باقالی پلو با مرغ خوشمزه مجلسی درون خانـه بـه همراه 9 نکته مـهم به منظور طعم ایده آل

طرز تهیـه باقالی پلو ا مرغ مجلسی

در این بخش از سایت برفانک طرز تهیـه باقالی پلو با مرغ را به منظور شما آماده کرده ایم. طرز کشیدن فلفل امـیدواریم از مطالعه این بخش استفاده کرده و بتوانید یک باقالی پلو با مرغ مجلسی خوشمزه را درون منزل تهیـه کنید.

1 – مواد لازم به منظور تهیـه برنج باقالی پلو با مرغ

برنج ۲ پیمانـه (شما بـه تعداد نفرات بردارید)

باقالی ۱ پیمانـه

نمک به منظور خیس برنج

سیر ۲ حبه

روغن و سیب زمـینی به منظور ته قابلمـه

شوید بـه مـیزان لازم

2 – مواد لازم به منظور تهیـه مرغ باقالی پلو با مرغ

مرغ بـه اندازه مورد نیـاز

پیـاز ۱ عدد متوسط (اگه تعداد مرغ زیـاد بود از پیـاز بیشتری استفاده کنید)

سیر ۳ حبه

فلفل دلمـه ای نصف یک عدد

کره ۲۵ گرم

رب ۲ قاشق غذاخوری

نمک فلفل سیـاه و زعفران بـه مـیزان لازم

طرز تهیـه برنج باقالی پلو با مرغ مجلسی

برای تهیـه این غذا حتما اول برنج را خیس کنید. طرز کشیدن فلفل سپس آب را جوش آورده باقالی ها را داخل آب بریزید. حال حتما حدودا نیم ساعت صبر کنید که تا بجوشد و باقالی ها بپزد. البته گاهی آن را تست کنید. چون زمان پخت باقالی ها فرق دارد و نباید خیلی بپزد و وا برود.

وقتی باقالی کاملا پخته شده بود برنج را بـه آن اضافه کنید. سپس برنج را عین برنج ساده آبکش کنید.

خب درون این قسمت هم مثل همـیشـه حتما ته قابلمـه روغن ریخته و در آن ته دیگ نان یـا سیب زمـینی را بگذارید. سپس کمـی از برنج را روی آن ریخته و  بعد لابهبرنج کمـی شوید و سیرهای خلال شده را بریزید. این سیر باعث از بین رفتن بوی باقالی مـی شود و اختیـاری است. دوباره یک لایـه برنج و یک لایـه شوید و سیر روی آن بریزید. اگر بخواهید مـی توانید کمـی آب زعفران و کره درست کرده و روی برنج بریزید.

طرز تهیـه مرغ باقالی پلو با مرغ مجلسی

برای تهیـه مرغ هم حتما پیـاز و سیر و فلفل دلمـه ای را خرد کنید. سپس آنـها را با هم مخلوط کنید. حال حتما کره را درون قابلمـه بیندازید. بعدکمـی از مخلوط پیـاز و … را ته قابلمـه بریزید. بعد از آن مـی توانید مرغها را درون قابلمـه ریخته و دوباره مخلوط پیـاز را بـه آن اضافه کنید. بعد هم بقیـه مرغ را ریخته و روی آن نمک و فلفل سیـاه بریزید. درون مرحله بعدی حتما در قابلمـه را بسته و زیر آن را کم کنید که تا خود مرغ آب بیندازد.

برای تهیـه سس آن حتما تقریبا نیم ساعت الی ۱ ساعت کـه مرغ آب انداخت یک پیـاز کوچک را درون کمـی کره و روغن سرخ کنید. بعد رب را اضافه کرده و آن را تفت دهید. حال حتما زعفران را هم بـه آن اضافه کنید.

بعد حدودا یک لیوان ش را بـه مرغ اضافه کنید. البته این آب با توجه بـه آبی کـه مرغ انداخته مـی تواند کم یـا زیـاد شود. وقتی سس شما یک که تا دو جوش زد روی مرغ ها درون قابلمـه بریزید که تا بجوشد و غلیظ شود.

خب وقتی برنج شما خوب دم کشید زیر آن را خاموش کنید. وقتی هم کـه مرغ تان خوب پخته شد از روی گاز بردارید. حال مـی توانید بـه سلیقه خود این غذا را بکشید.

برخی افراد مرغ را درون ظرف جدا و برنج را درون ظرف جدا ریخته و بر سر سفره مـی آورند. ولی برخی یک لایـه برنج ، طرز کشیدن فلفل یک لایـه مرغ و مجددا یک لایـه برنج را درون سینی ریخته و روی آن را با برنج زعفرانی تزیین مـی کنند. درون کنار آن آب مرغ را درون کاسه ریخته و سر سفره مـی آورند.

نکات طلایی پخت باقالی پلو خوشمزه

1 – از باقلا‌هایی استفاده کنید کـه پوست سبز رنگی دارند و البته بـه مدت طولانی هم فریز نشده‌اند زیرا ماندن طولانی‌مدت باقلا درون فریزر باعث تغییر رنگ و طعم این ماده غذایی مـی‌شود.

2 – اگر از باقالای خشک استفاده مـیکنید آن را مدت بیشتری درون آب بپزید که تا سفتی اش از بین برود.

3 – بهتر هست نصف مقدار برنج، باقلا اضافه کنید. یعنی درون ۴ پیمانـه برنج، ۲ پیمانـه باقلا بریزید.

4 – بهترین گوشت‌ها به منظور صرف با باقلا پلو، گوشت‌های گردن و ماهیچه هستند البته این غذا با گوشت مرغ نیز خورده مـی‌شود. جالب هست بدانید کـه جنوبی‌ها این برنج مخلوط را با ماهی هم مـی‌خورند.

5 – قبل از افزودن باقلا بـه برنج آبکش‌شده، بهتر هست آن را بـه مدت ۵ که تا ۶ دقیقه درون ش قرار دهید و با دم کشیدن کامل برنج، باقلا‌ها نیز مغزپخت خواهندشد. یـادتان باشد کـه این مرحله نباید خیلی طولانی شود زیرا درون صورت زیـاد جوشیدن باقلا‌ها درون آب، ‌ بعد از دم کشیدن همراه برنج، له خواهند شد. درون ضمن، هنگام جوشیدن باقلا‌ها درون آب، کفی روی آن‌ها را مـی‌گیرد کـه باید آن را بردارید زیرا درون غیر این صورت باقالی پلو رنگ کدر و تیره‌ای پیدا مـی‌کند کـه چندان خوشایند نیست.

6 – برخی باقلا‌ها به‌خوبی پخته نمـی‌شوند. این نوع باقلاها ناپز هستند و هر قدر روی حرارت بمانند، باز هم پخته نخواهند شد بنابراین بهتر هست از خرید و حرارت آن‌ها خودداری و از خوردنشان صرف‌نظر کنید.

7 – سبزی مناسب این غذا شوید هست که توصیـه مـی‌شود از نوع تازه آن استفاده کنید. درون ضمن مـی‌توانید هنگام دم کشیدن برنج، یک شاخه سیر تازه درون مـیان آن قرار دهید که تا عطر منحصر بـه فردی بگیرد.

8 – اگر باقلاپلویتان با گوشت گردن بود، به منظور طعم بیشتر بـه این غذا مـی‌توانید روی برنج درون حال دم کشیدن، دارچین بیفزایید و روی گوشت نیز کمـی‌ دارچین بریزید. بـه این ترتیب غذا طعم متفاوت‌تری پیدا خواهد کرد.

9 – ته دیگ این غذا مـی‌تواند مخلوط برنج با باقلا یـا نان، به‌خصوص نان تافتون، باشد. بـه این ترتیب دیگر با هیچ بهانـه‌ای از خیر ته دیگ تهیـه شده نخواهید گذشت.


منبع : طرز کشیدن فلفل سایت برفانک




[طرز تهیـه باقالی پلو با مرغ مجلسی خوشمزه بـه همراه اسرار ... طرز کشیدن فلفل]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 28 Jul 2018 15:09:00 +0000